Süües energilisemaks ja motiveeritumaks: eksperiment

Tervislik toitumine on minu elus kõrgel kohal. Sa oled see, mida sa sööd” on moto, mis on mind väga palju motiveerinud. Idee, teha eksperiment toitumise kohta, tuli siis, kui hakkasin mõtlema, kuidas saada lahti sügisesest väsimusest ja motivatsioonipuudusest.


Esmaspäev

Uneaeg: 8,5 tundi

07:15 Hommikusöök: kaerahelbepuder, smuuti, tass rohelist teed

10:00 Vahepala: pähklisegu, vesi

11:50  Lõuna: tatar, hakklihakaste ja peedisalat, õunamahl

15:00  Vahepala: banaan, vesi

18:00  Õhtusöök: köögiviljavokk, vesi

Enesetunne: Esimesel päeval ei olnud erilist muudatust meeleolus, tundsin end vaid rohkem väljapuhanuna.

 


Teisipäev

Uneaeg: 8 tundi

07:15 Hommikusöök: 2 muna, avokaado, smuuti

10:00 Vahepala: õun, vesi

11:50 Lõuna: Seljanka supp, leib

15:00 Vahepala: Puuviljasalat, õunamahl

18:00 Õhtusöök: Kanafilee ja aurutatud köögiviljad

Enesetunne: Teisipäeval tundsin, et ei suuda ühe koha peal istuda ja energiat sai rakendata liiga vähe.

 


Kolmapäev

Uneaeg: 10 tundi

07:15 Hommikusöök: Omlett, roheline tee

10:00 Vahepala: Viinamarjad, vesi

11:50 Lõuna: Kanasalat, roheline tee

15:00 Vahepala: Pähklid

18:00 Õhtusöök: Lõhe ja juurviljad

Enesetunne: Energiat ja jõudu on nii palju, et liigutasin kas või mägesid.

 


Neljapäev

Uneaeg: 9 tundi

07:15 Hommikusöök: Neljavilja puder, avokaado võileib, roheline tee

10:00 Vahepala: Pähklisegu, roheline tee

11:50 Lõuna: Spinatipasta, roheline tee

15:00 Vahepala: Smuuti

18:00 Õhtusöök: Lõhe, riis ja kaste, roheline tee

Enesetunne: Üleliigset energiat rakendasin jõusaalis, õhtul voodisse minnes uinusin kergesti üle pika aja.

 


Reede

Uneaeg: 9 tundi

07:15 Hommikusöök: Mannapuder, Banaan, roheline tee

10:00 Vahepala:  Täisteraleib kodujuustuga

11:50 Lõuna: Ühepajatoit, vesi

15:00 Vahepala: Greip, banaan

18:00 Õhtusöök: Pikkpoiss juurviljadega, vesi

Enesetunne: Motivatsiooon ja energia on mõlemad mitmekordselt tõusnud.

 


Nädalakokkuvõte

Esmaspäeva alguses ei olnud ma kindel, et suudan süüa kindlatel kellaaegadel ning proovida uusi ja tervislikke toite, kuid ma eksisin väga. Üha rohkem ja rohkem tuli energiat ning elurõõmu igasse päeva.

Võrreldes varasemaga sain ma seljatada oma igapäevased lõunauinakud. Nädala keskel tundsin end palju motiveeritumana. Koduste tööde tegemine polnud nii kaelamurdev kui varem ning asju oli kergem alustada. Ka hommikune ärkamine muutus kergemaks, ning sain rõõmsalt päevale vastu astuda.

Tänu sellele eksperimendile hakkasin ma palju rohkem väärtustama korralikku, tervislikku toitumist. Palju rohkem aega veetsin ka ise süüa tehes. See õpetas samuti väga, kui tähtis on ise süüa teha. Ma arvan, et koolis tuleks rohkem rääkida kellajalisest toitumisest ja sellest, mida see muudab meie elus. Edaspidi hakkan minagi kellaaegadest rohkem kinni pidama ning soovitan seda teistelegi.

Autor: Marie Helen Soom

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: